#37 Červená knihovna je fajn, ale nestačí to

12.03.2010 08:58

"Nepochopil by to. Ani v nejmenším by nedokázal porozumět touze a nezkalené potřebě mých čtenářek po úniku, čemuž jsem já sama rozumněla až moc dobře. Život se s nimi nemazlil a ony nevzdorovaly, složily se jako suflé v prudkém větru. Únik pro ně nebyl luxus, ale nutnost. Musely si ho nějak zařídit. A když byly příliš unavené, než aby na to přišly samy, ten můj si mohly koupit v koloniálu na rohu, hezky zabalený jako jiné léky proti bolesti. Dal se brát po kapslích, rychle a diskrétně, v těch chvílích, kdy jim pod fénem tuhly kudrlinky v umělohmotných natáčkách nebo když jim olej do koupele barvil kůži do růžova a dodával jí sametovou hebkost, ovšem ve vaně po něm zbyl pruh, který bylo později nutné odstranit čistícím prostředkem Ajax, po němž jim ruce smrděly jako po nemocničním lyzolu, což jejich manžele vyprovokovalo k poznámkám, že jsou asi tak sexy jako hadr na nádobí. Pak těm ženám přijde líto, že nejsou krásné, že jim mládí utíká skrz prsty....O úniku jsem věděla všechno, vyrostla jsem s ním."

Margaret Attwoodová, Pýthie, s.37-38

—————

Zpět